noble securities logo
Jacek Borawski

Strzelam FOHA (20-X)

Fakty Opinie Hipotezy

1.Oponeo PL

foh oponeo

najpierw ciasno, potem szybki ruch i nagle walor znalazł się nieopodal rocznych minimów

2.Wig

foh ostroznym

bardzo poważnie traktuję współczynnik siły relatywnej dla rynku to przykład sprzed ponad 7 lat. obecny -4,3 niestety każe być bardzo ostrożnym

mi łatwiej – ja zawsze byłem trzęsidupą.

foh wig

pokonana przyspieszona linia trendu wzrostowego

foh wig sfora

choć z tej perspektywy nic złego się jeszcze nie dzieje….

wig spexc

…a wtedy jednak się działo

 

3.Wig20

foh w20 rk

do równości korekt jeszcze pozostaje kilka punktów

 

4.Polnord

foh poklnord

wchodzimy w piątkę

 

5.Synthos

foh synthos

obrona dna potencjalnej czwórki dziś na monstrualnym wolumenie

 

6.TIM

foh tim

piątka trwa – dwuletnie minima już blisko

 

7.11Bit

foh 11bit

wsparcie ciepłych miesięcy blisko ale my już pod zacieśnioną sforą

 

8.IMC Company

foh imccom

nowe kilkuletnie maksima ? Dziwak

 

9.ING BSK tygodniowy

foh ingbsk

padła linia długoterminowego trendu wzrostowego.

 

10.Lentex tygodniowy

foh lent

skończyła się pewna piękna karta

 

11.Live Chat

foh lvchat

To jeden z tych walorów o którym zazwyczaj staram się myśleć ciepło – Podoba mi się sposób w jaki byki bronią się – tylko na ile im werwy starczy. Roczne minima bardzo blisko.

 

12.MCI Tygodniowy

foh mci tyg

Wcześniej „Objęcie Hossy” odrzucające wsparcie – teraz stabilnie – tydzień relatywnie w stosunku do całego rynku z pewnością udany, jednakże na potencjalne kupno jest chyba nieco za wcześnie

 

siła walut

srwalut

tę tabelkę robię praktycznie codziennie od 6 lat – niebawem zacznę się podziwiać 😉

ale do rzeczy – złoty King Kong, a Meksykańskie Peso na dnie

u góry perspektywa średnioterminowa (60 dni) u dołu krótkoterminowa (3,5,8 dni)

 

31 Komentarze do: “Strzelam FOHA (20-X)”

L.

20 października 2017, godzina: 21:01

bardzo poważnie traktuję współczynnik siły relatywnej dla rynku to przykład sprzed ponad 7 lat – ale siły relatywnej WIG do czego ?

Jacek Borawski

20 października 2017, godzina: 21:09
Jacek Borawski

suma płynnych spółek (średni dzienny obrót >100.000 zł)
o wsp.siły w Siłom i Godnościom Osobistom

jajko

21 października 2017, godzina: 11:22

..a takie wynalazki: POZ, SKH, STP?

Montelupi

21 października 2017, godzina: 11:53
Montelupi

Zwróciłem uwagę, że kolejnych 2 bohaterów hossy ustrzelili niedźwiedzie, lista „strat” byków rośnie.

Jacek Borawski

21 października 2017, godzina: 12:02
Jacek Borawski

jajko

pozbud za wcześnie by się wzbudzać
skarbiec w trójkącie
dodatkowo pozbud poza indeksami oraz niepłynny „szit”
Stalprodukt podoba mi się ale pomiędzy neutral a monitoring

generalnie aby nie ocipieć mam 5 katalogów

1) czerwony – „szit” trend spadkowy prawy dolny róg, roczne (lub dłużej) minima (4 miesiące) – nie patrzę – a jak patrzę to 3 sekundy
2) neutral – jednym okiem
3) monitoring – wnikliwie – wykres zrozumiały zachęcający silny relatywnie – przyszła transakcja
4) oczekujące – wstawione zlecenia
5) transakcjonarium – pozycje w portfelu

z obserwatorium wynika że poświęcam walorów na „TAK” w liczbie ok 20 szt.
reszta z różnych powodów na NIE

Jacek Borawski

21 października 2017, godzina: 12:03
Jacek Borawski

dlatego jak się sprężę to monitoring + wnikliwa analiza może trwać 57 sekund tygodniowo – szybciej niż najszybsze longtermy świata

jajko

21 października 2017, godzina: 19:23

trochę szybko;) nie wiem czy aż taka jest potrzeba;) ..z tym longtermem jest jakaś uszczypliwość?!;) ..jeśli tak to popieram;)

to, że po za indeksami, to może być zaleta..;) tyle, że faktycznie mało płynne..

nawiązując do tych 5 katalogów i patrząc na Sforę które sytuacje bierze pan za interesujące? 1)..zauważyłem, że jak się zacieśnia i jest blisko Sfory i nad; +lekko boczny trend krótkoterminowo? 2) przykład z Synthosem.. korekta, jest w Sforze, nie kupujemy na wsparciu, a ew. jak się wychyli? czyli coś takiego jak IMC wyżej? tyle, że on też mało płynny..

Panpozwoli

22 października 2017, godzina: 02:04
Panpozwoli

Zważywszy na doklejoną tabelkę to ktuś tu ściemnia . Abu GPW, abu PLN.
Czy powinienem obstawiać ściemę po tronie GPW?
Kluczowe „?”, jak zwykle:)

luka_szu

22 października 2017, godzina: 09:03

Panie Jacku czy obliczenia w portfelu siły relatywnej zawierają również koszty transakcji? jest ich całkiem sporo i mogą mieć duży wpływ na wynik

zillioner

22 października 2017, godzina: 12:04

@ JB
„IMC – nowe kilkuletnie maksima ? Dziwak”

Panie, inflacja idzie (przynajmniej przejsciowo w 2018) – dlatego spki jak IMC lub spozywczaki EMP, EUR, DNO maja / beda sie dobrze … Troche logiki prosze, an ie tylko kreski (ktore so wyborne)!!

Kuba

22 października 2017, godzina: 15:07

W okresie czerwiec 2011 wszystkie indexy się skorekcily porządnie ciekawe jak teraz siła relatywna vs sytuacja na świecie

Krzysztof

23 października 2017, godzina: 09:51

Patrząc na wykres obligacji USA dalej będą nas męczyć tą hossą , przynajmniej tak było poprzednio , kapitał wychodził z obligacji do akcji , może po podwyżce w grudniu jakiś chwilowy odpoczynek ,

Jacek Borawski

23 października 2017, godzina: 10:55
Jacek Borawski

zillioner
niech lepiej każdy zajmie sie tym w czym jest dobry, albo chociaż myśli że się zna – fundamenty – temat rzeka – widziałem wielu którzy się w niej (tej rzece utopiło)
po drugie – gdyby fundamenty miały jakiekolwiek znaczenie – Skotan nigdy nie poszedłby z 0,12 zł. na 70 zł. (oczywiście ceny już po skorygowaniu o prawa poboru) w 3 lata

Jacek Borawski

23 października 2017, godzina: 10:57
Jacek Borawski

a skoro już opowiadamy sobie bajki to powiem że na IMC miałem ochotę w listopadzie w okolicach 7,50 (zacieśniona sfora)
a nie zagrałem dlatego bo prezent (maksymalne zaangażowanie wyniosło ok 3000 zł.)

zillioner

23 października 2017, godzina: 19:56

IMCOMPANY kupno 1613 @15,75 PLN = -28,38% w plecy

ale ufam uf – uf, ze inflacja sie pojawi i spka bedzie lewitowac

jajko

23 października 2017, godzina: 22:17

tak jeszcze ciągnąc wątek IMC i bezpieczeństwa i Sfory; wygląda, że wejście gdzieś w trakcie 3 fali.. albo raczej po drugiej..

jajko

23 października 2017, godzina: 22:30

..BRS nie ciekawy pod kątem sfory i kilku innych aspektów..?

hossafan

24 października 2017, godzina: 08:12

Spojrzałby Pan na URS? A dodatkowo obiecywał Pan coś pokazać jeśli chodzi o formację filiżanki 😀

Jacek Borawski

24 października 2017, godzina: 10:31
Jacek Borawski

hossafan ostatni tydzień i początek tego to gorący czas ale od jutra zwalniam i mogę
powoli pomyśleć o innych sprawach – także niebawem będzie – mam w każdym razie w pamięci

kravitz1

24 października 2017, godzina: 11:40

zillioner

stracić -28% na pozycji to dyskwalifikacja dla szanującego się drobnego inwestora (celowo pomijam fakt istnienia tych, co nabywają znaczące udziały w spółce, bo ich ta zasada nie dotyczy).
Trzymać pozycję z taką stratą to niestety nieuchronny wstęp do bankructwa na giełdzie.
I nieważne jak dużo „planuje się” zarobić.
Przeczytałem ostatnio bardzo dającą do myślenia informację – otóż według badania Marka Glasera i Martina Webera wynika, że istnieje wielka różnica między tym, ile inwestor myśli, że zarobił przez lata inwestowania, a ile naprawdę zarobił. „Korelacja pomiędzy szacowanym a faktycznym zwrotem z inwestycji jest bliska ‘’0.”

Krzysztof

24 października 2017, godzina: 12:44

Jakiś Krezus bawi się w Krezusa ,

Alone_knight

24 października 2017, godzina: 13:11
Alone_knight

Imc 15,75 to bylo w 2013 roku i kolega trzymal to do … 4.5 ? Jesli tak to wytrzyma wszysko :-). Ja straty -5% nie moge zniesc co tez odbija sie na zbyt wielu powrotach do waloru. Jak Pan Jacek jest trzesidupa to ja … trzesidupa młodszy 🙂

kravitz1

24 października 2017, godzina: 13:19

alone_knight

Proponuję zmniejszenie pozycji, a jeśli to nie pomoże, to zmniejszenie ilości środków na rachunku maklerskim.

Krzysztof

24 października 2017, godzina: 15:50

Dają chłopaki nieźle na całym rynku , czyżby spuszczenie przed Mikołajem ? wszędzie sami optymiści , wszyscy tylko kupują , jest taki jeden blog największego misia jakiego znam – obecnie mega byczy i wszytkich co piszą o spadkach zablokował , a WB widzi za 6 sesji 2250 na WIG 20 , to byłby krach albo mu się coś pomyliło , a ja siedze na dupie i nawet dołka na Pekao nie łapię ,

Jacek Borawski

24 października 2017, godzina: 16:22

Krzysztof
na Wig20 tygodniowym objęcie bessy
nawet jeśli uważam że będzie wyżej to nie po takiej formacji

Jacek Borawski

24 października 2017, godzina: 16:25
Jacek Borawski

a czy będzie rosło czy spadało ? kogo to obchodzi ?

zillioner

24 października 2017, godzina: 18:25

@ALONE_KNIGHT
„Imc 15,75 to bylo w 2013 roku i kolega trzymal to do … 4.5 ? Jesli tak to wytrzyma wszysko :-)”

i

@Kravitz
„stracić -28% na pozycji to dyskwalifikacja dla szanującego się drobnego inwestora”

imc kupilem w marcu 2013, to co sie zdarzylo ze spka potem to efekt woiny i deflacji. Spki nie zamierzalem sprzedawac bo ma dobre fundamenty.
Natomiast dzieki temu ze trzymam spki to wykrecilem krotnosc na : kruk, benfit, forte, amica, zetkama , sanok , ciech, neuca , budimex etc Razem 50 PL spolek i ok 15 zagranicznych etf (ishares)

ma to zalety i wady. Kazdy ma swoj styl

zillioner

24 października 2017, godzina: 19:06

@Jacek B.
„zillioner
niech lepiej każdy zajmie sie tym w czym jest dobry, albo chociaż myśli że się zna – fundamenty – temat rzeka – widziałem wielu którzy się w niej (tej rzece utopiło)
po drugie – gdyby fundamenty miały jakiekolwiek znaczenie – Skotan nigdy nie poszedłby z 0,12 zł. na 70 zł. (oczywiście ceny już po skorygowaniu o prawa poboru) w 3 lata”

Calkowice sie nie zgadzam, IMHO:
->analiza fundamentalna mowi co kupowac
->analiza techniczna, kiedy kupowac
i dlatego wchodza na Pana strone, ktora b lubie

Jacek Borawski

24 października 2017, godzina: 19:49
Jacek Borawski

zillioner
ja też lubię jak Pan wchodzi na stronę a tak na poważnie

…okopaliśmy się w swoich sądach…

Anonim

26 października 2017, godzina: 19:05

@ZILLIONER

Zgadzam sie że każdy ma swój styl i jeśli tylko płaci …. to jest dobry. Ja mam kolege ktory trzyma JSW od poczatku bo skoro węgiel jest to .. nie ma powodu sprzedawać JSW. Przetrzymał wszystko i dokupił po 20 zł jeszcze. Typowy fundamentalista. JA za to wyznaje zasade PAna JAcka albo jestesmy na zysku albo na gotowce albo na stracie do -10%.

Jacek Borawski

26 października 2017, godzina: 21:48
Jacek Borawski

„JA za to wyznaje zasade PAna JAcka albo jestesmy na zysku albo na gotowce albo na stracie do -10%.”
dobra zasada – niestresująca

Dodaj komentarz:

`

*

Zobacz również

Data: niedziela, 14 Kwiecień, 2024
Autor: Jacek Borawski

Strzelam FOHa (14-kwietnia)

  Wig20 Dzienny Cofka z minionego tygodnia idealnie wpisuje się w eliottowską czwórkę. ale…

Czytaj cały artykuł
Data: niedziela, 7 Kwiecień, 2024
Autor: Jacek Borawski

Strzelam FOHa (7-kwietnia)

  Wig20 Dzienny

Czytaj cały artykuł
Data: niedziela, 24 Marzec, 2024
Autor: Jacek Borawski

Strzelam FOHa (24-marca)

  Wig20 Dzienny Koncepcyjnie pasją mi spadki na 2222 albo niżej, ale też nie bywam uparty. Ruch ponad strefę marcowych maksimów 2422-2436 uruchomi szybki proces myślenia o nowych tegorocznych maksach.

Czytaj cały artykuł