Dom Maklerski Banku BPS
Jacek Borawski

Strzelam FoHa (20-lip)

Fakty Opinie Hipotezy

 

Wig20

W20

Nawet nie trzeba być analitykiem żeby zobaczyć 4 fale – minimalny zasięg ruchu na piątkę to 2383.29 pkt

 

mWig40

MW40

Równe korekty

 

Lotos

01LOTOS

Do otwarcia z logicznym niezbyt oddalonym ryzykiem

 

PZU

03PZU

A tu tak

 

mBank

02MBK

a to żeby nie popaść w zachwyt

 

11Bit

0411B

2 Stopy : jeden tu a drugi tam, do wyboru

 

Asseco Poland miesięczny

ACP ZASIEGI

właśnie się zrealizował mój pierwszy ulubiony zasięg.

 

LC Corp

LCC

Czarne Objęcie ?

 

K2 Internet

K2INTERNET

Mianuję go pierwszym Black Sabbathem na GPW

blacks

 

Budimex

BUDI

Ktoś tu się prosi o kłopoty

 

Kernel

KERNEL

chluśniem bo uśniem

 

Ambra

AMBRA

„nie pijemy wódki nie pijemy wódki” tamten rekord był za krótki

 

PEP

PEP

„Ona temu winna ona temu winna pocałować go powinna”

 

Philip Morris

PHILIP MORIS

Pocałunek długi, pocałunek długi byśmy mogli wyjść na szlugi!

 

69 Komentarze do: “Strzelam FoHa (20-lip)”

Successfully

21 lipca 2019, godzina: 10:46

… a kto z nami nie wypije, 5 wig nam nie wybije… Panie Jacku na Assecco 3 fale w 3?

Jacek Borawski

21 lipca 2019, godzina: 23:56
Jacek Borawski

Successfully
PAN przesunie dwójkę w lewo i będzie git

Successfully

22 lipca 2019, godzina: 09:56

Panie Jacku, jasne teraz git 🙂
Obserwuję Forte od jakiegos czasu, zniesmaczyl w marcu korekta, ale teraz ponownie wyglada intrygyjaco, jak liznie dzis 34 bedzie ciekawie 🙂 SL akceptowalny.

pirx

22 lipca 2019, godzina: 17:59

na wykres Ambry patrzę, ładniutki.
na wykres Pep, śliczniutki.
na obroty ich też zerkam (18k, 39k).
pan pozwoli ale szkoda wzroku psuć.

Radek

22 lipca 2019, godzina: 18:36

Panie Jacku co Pan sądzi o tym wykresie, bo „coach” uważa że ciekawy,

https://twitter.com/Coach__Trader/status/1153298100225748993

i ciekawe dlaczego w tej grupie wartej uwagi nie ma choćby Ambra, Livechat czy 11 Bit

Jacek Borawski

22 lipca 2019, godzina: 20:11
Jacek Borawski

Radek
Nie skomentuję przez grzeczność
Ale słowa mentoring i kołczing mnie rozbawiły do łez

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 10:33
Jacek Borawski

Skrzypczyk – kołczing mentoring, wulkanizacja, glazura, renowacja zabytków, loty kosmiczne

Łukasz

23 lipca 2019, godzina: 11:16

Hm, WIG20 tak słaby dzisiaj przy dobrych nastrojach w Europie, coś ewidentnie boli nasz rynek ostatnio.

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 11:52
Jacek Borawski

Łukasz
jest miliard innych instrumentów, bycie ekspertem do Wig20 to prawie tak jak grać w gry na Atari i Commodore

percall

23 lipca 2019, godzina: 12:32

Panie Jacku w ramach poszukiwania jednego z miliarda innych instrumentów
co pan sądzi o Deutsche Banku, można prosić o wykres i parę słów w wolnej chwili

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 12:49
Jacek Borawski

DB w tym okresie niegrywalny, na najniższych poziomach w historii

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 13:13
Jacek Borawski

tzn w czerwcu był na 30 letnich minimach

percall

23 lipca 2019, godzina: 13:50

@ JB (db)
w 2016 był niżej, ale rozumiem 4 m-ce kwarantanny,
wykres swoją drogą jakby był pod ręką by się przydał

Successfully

23 lipca 2019, godzina: 14:00

Panie Jacku, podoba się Panu CPPR na VTL?

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 14:08
Jacek Borawski

podoba mi się

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 14:12
Jacek Borawski

Successfully
W indeksie Wig jest 336 instrumentów, może Pan coś z nich wybierze?

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 14:14
Jacek Borawski

nie jestem fundamentalistą ale wartość (wycena giełdowa) spółki 30 mln zł i 50 mln straty w ubiegłym roku to nie moja bajka

Successfully

23 lipca 2019, godzina: 15:00

Jasne, teraz clear 🙂 dobrze wybiore

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 16:02
Jacek Borawski

Polecam analizę Energoinstalu na stooq – akumulacja na wykresie skali arytmetycznej
podczas gdy na procentowej takiej zmienności nie było nigdy w historii
na skali arytmetycznej wykres wygląda jak akumulacja, słowem bzdura – jak mawiało się w szkole – daję dane i udowodnię wszystko co chcę – CBDU

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 16:05
Jacek Borawski

Successfully
nie przepadam za analizą wykresów spółek które są zagrożone bytnością a taką Vistal niewątpliwie jest.
więc w takim wypadku rok od dołka to jest okres przejściowy
dla świętego spokoju

JJS

23 lipca 2019, godzina: 16:10

Musze powiedziec, ze im wiecej czytam i slucham od pana Jacka o tych falach, to tym bardziej w to nie wierze. No bo na logike :1) to jest tylko model, ekonomia to jest nauka spoleczna, a nie scisla 2) model powstal w USA w latach 30., a my jestesmy w 2019 w Polsce 3)skoro wszyscy to znaja, to cwaniaki z kasa na pewno zagraja przeciwko temu, zeby wygrac

Successfully

23 lipca 2019, godzina: 16:48

WIG20
CDR brak pomyslu na SL
CPS niech narysuje korekte
DNP problem z SL jesli z reki
LTS > 90
PEO > 107.50
PLY > 35

mWIG40
11B CPPR
ACP CPPR
ATT Sh32
ECH > 4.42
FTE > 33
GTC po korekcie
KRU > 194
LCC ?
MAB > 90
PLW > 188

moge kontynuowac? 😉

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 16:55
Jacek Borawski

3) większość na giełdzie stanowią niedouczone tłumoki a im bogatszy tym głupszy także o fale (zwłaszcza fragment pozwalający zarabiać) jestem spokojny

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 16:59
Jacek Borawski

a po drugie naprawdę uważa Pan że ktoś z kasą albo z dużą ilością akcji myśli sobie : „właśnie wchodzimy w 3 falę – teraz mogę ich zasypać akcjami”
albo -„takiego wała nie zrobicie piątki”

JJS

23 lipca 2019, godzina: 17:03

Przykre jest to, ze nie mozna wymienic pogladow, bo zaraz cepem po glowie, jak to w Polsce

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 17:06
Jacek Borawski

a przecież Pana nie obraziłem,
tak w ogóle wierzę tylko w 134 prawo Murhyego

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 17:08
Jacek Borawski

wszystkich milionerów którzy dorobili się na giełdzie jakich poznałem to byli spokojni, inteligentni, wrażliwi i współczujący ludzie – i przede wszystkim otwarci na wiedzę

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 17:11
Jacek Borawski

przeczytałem raz jeszcze – nie było cepa

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 17:13
Jacek Borawski

znam jednego gościa który zarobił przez 15 lat sporą kasę na giełdzie – wykorzystując z fal Elliotta tylko jedną małą rzecz….:))
mimo, że znał całą, w ogóle jej praktycznie nie stosował bo twierdził że Fale Elliotta w całości to jeden wielki Shit

JJS

23 lipca 2019, godzina: 17:15

Oczywiscie, nie mialem na mysli jakichs pojedynczych akcji Polewki SA, ale na gieldzie, ktora steruja kontrakty, to wlasnie moim zdaniem tak to sie odbywa. Ktos duzy moze w to niewielka iloscia kapitalu wejsc i to rozkrecic albo i nie. Falami sie nie bedzie przejmowac.

Alone knight

23 lipca 2019, godzina: 17:23
Alone knight

jjs

Dokladnie tak to dziala. Analityk mowi bogatemu kup pan cos on kupuje a jak kupuje to cena niespada. Potem puszczaja info ze bogaty kupil to reszta kupuje. Bogaty nie dokupuje bo juz ma wiec reszta wyrywa sobie papiery z reki. Bogaty juz ma 10% wiec cos sprzeda. Robimy 1ke. Reszta kupuje bo potanialo. Teraz idzie fama ze cos tam ruch jest wiec kolejni dokupuja i mamy 3ke. W koncu bogaty wywala pomalu i robi 4ke. Reszta podniecona bo oglosili wspaniale wyniki wykupuje wszystko i mamy 5tke. W tym momencie bogaty pozbyl sie Czarnego piotrusia. Jeden sprzedaje drugi trzeci i kurs spada. Dla jednych to okazja dla innych swiety spokoj. Mamy ABC. Bzdura ? A moze jestem bliski prawdy ? Falie eliota pozwalaja uporzadkowac nasze myśli i przezwyciezyc chaos w głowie

JJS

23 lipca 2019, godzina: 17:24

Pan to myli z rynkiem, na ktorym indeks wynika z decyzji milionow niezaleznych inwrstorow, tam wlasnie powstaly te wszystkie podreczniki. Nikt nie powiedzial, ze to u nas bedzie dzialac.M9

JJS

23 lipca 2019, godzina: 17:29

O jakich bogatych mozna mowic przy dziennych obrotach, jakie u nas sa. To raczej ze 3 instytucje finansowe sie tym bawia ulamkiem kapitalu.

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 17:39
Jacek Borawski

Cała dyskusja jest bez sensu w sytuacji gdy wychodzi się z założenia ; na giełdzie zarabiają nieliczni a ponieważ w obecnych czasach wszyscy wiedzą wszystko – proces zarobkowania jest procesem przypadkowym

JJS

23 lipca 2019, godzina: 17:45

Cala dyskusja jest jak najbardziej na miejscu, gdyby Pan sie podzielil wiedza, po ktorej stronie sa ci nieliczni:-)

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 18:00
Jacek Borawski

niestety z tym będzie problem, albowiem się nie podzielę, z kilku powodów
a najważniejszy jest ten że podaję wiedzę z Analizy technicznej a reszta jest milczeniem

JJS

23 lipca 2019, godzina: 18:02

A szkoda , bo dopiero by sie zrobila rozroba:-)

JJS

23 lipca 2019, godzina: 18:10

Pan tam jakies malunki, wykresiki, a tu mieso jest potrzebne:-)

Jacek Borawski

23 lipca 2019, godzina: 19:28
Jacek Borawski

te malunki i wykresiki to całe moje życie, i rzecz, z której w tym kraju jestem ceniony.
jeśli pan lubi deprecjonować czyjeś narzędzia pracy to chyba jest to nienajlepsza droga do porozumienia

JJS

24 lipca 2019, godzina: 05:08

Przepraszam, jeśli tak zabrzmiało, ale ja po prostu widzę, że na naszym rynku to nie działa. Np. ostatnio sygnałem sprzedaży było wybicie 2300 czy coś koło tego. Obserwowałem jak indeks wybił 2300, a wkrótce potem poszedł w górę, łapiąc w sidła tych, którzy uwierzyli w technikę. Nie sądzę, żeby to było przypadkowe. Niedużych pieniędzy potrzeba, żeby manipulować naszym kontraktem.

Draql

24 lipca 2019, godzina: 11:32

Był sygnał S, był stop, wybiło i po sprawie – nie widzę w tym żadnej manipulacji i problemu, bo żaden sygnał nie ma 100% skuteczności. A że rynek mamy obecnie na rozstaju, to warto być przygotowanym, że kilka przekrętek (pułapek) może w międzyczasie zadziać się.

Jacek Borawski

24 lipca 2019, godzina: 13:10
Jacek Borawski

Draql
Pan jest praktykiem i mi to pasuje – w tym poście jest wszystko co potrzeba.
jestem praktykiem i wszelkie dupersznyty które tematu nie posuwają do przodu nie istnieją.
zresztą wraz wiekiem spada mi popyt na filozofowanie, a wzrasta na konkret
prowadzę webinary gdzie mówię tu i tu kupimy stopa tu i itd itd
tu sprzedamy, ponadto prowadxzę biuletyn „byki i niedźwiedzie”
można wejść popatrzeć posłuchać sprawdzić wyciągnąć wnioski
jak komuś pasuje – płaci i słucha
a jak komuś nie pasuje to nie płaci i nie słucha, albo po wysłuchaniu dochodzi do wniosku że to nie to co chciał.

jeden z inwestorów kiedyś 12 lat temu wziął wszystkie moje biuletyny i sprawdził
czy ten gość gada bzdury czy jest na tyle dobry by jego słowa konkretyzować
spędził jak sam mówił 3 tygodnie by mieć namacalny dowód
tacy ludzie mi imponują
bo albo jesteś dobry w tym co robisz i inni powinni to samo robić (nazwyjmy przypadek powyżej średniej) albo kiepski, ew. przeciętny (poniżej przeciętnej)
i wtedy z dala od takiego
bądźmy praktyczni – jak mawiał Mleczko – „nie pieprzmy bez sensu” bo szkoda czasu zdrowia i energii

Jacek Borawski

24 lipca 2019, godzina: 13:15
Jacek Borawski

jeden z moich przyjaciół a nie mam ich zbyt wielu dzięki TFE zarobił (3-4 lata temu) w jednej transakcji na polskim rynku 280 000 zł.
i co mam mu powiedzieć – że Teoria Fal Elliota to syf ?
mój ulubiony inwestor kupił w 2003 roku impexmetal – zadzwonił i powidział że to jest start do wielkiej trójki
kiedy dzwonił do mnie w 2007 mówił ( pamiętam jak dziś te słowa że – 5 fala może się kończyć – sprzedaje impexmetal – i to będzie pierwsza jego transakcja
gdzie na czysto wyciągnie 1 milion złotych, i jeśli żyje to czyta i podśmiewuje się z tych dyskusji o Głupocie fal.
Całej Teorii Fal nie lubię bo uważam że jest głupia(przez swoją bezsensowną komplikację) nie widziałem nigdy pozycji mówiącej o PTE
natomiast wybrałem z niej to co uważam za bardzo skuteczne i wysoce prawdopodobne do gry
a do tego logiczne i przejrzyste.
i to płaci – może niezbyt często ale sukcesywnie….
i kto mi powie teraz że to nie działa
nie działa byc może cała Teoria albo działa wybiórczo – ale jej niektóre fragmenty są nadal bardzo przyjemne i to nie tylko dla oka

Jacek Borawski

24 lipca 2019, godzina: 14:50
Jacek Borawski

połączyłem posty w jeden by się lepiej czytało

Rad_82

24 lipca 2019, godzina: 15:18

Jeśli ktoś chce stracić pieniądze na giełdzie to Fale Elliotta nadają się do tego idealnie. Owszem przyjemnie się to czyta, te muszelki, paprocie czy inne galaktyki robią wrażenie, że oto posiądziemy wiedzę tajemną.
A prorok Prechter nie przyobiecał czasem DJ na poziomie 1000 pkt i to już kilka lat temu?

Rad_82

24 lipca 2019, godzina: 15:27

Wszystko ładnie, falki się zgadzają. Tylko jak się kliknie na 3 lata to już mniej, na 5 zupełnie inaczej.
Z upodobaniem ludzie to stosują do towarów, walut ” fala czwarta nie wkracza na pierwszą” aha…
Można widzieć wszędzie fale… na usdjpy i na jpyusd, gdyby jeszcze można było dodać trzeci wymiar do tego jenodolara to też by widzieli.
W sumie to neszkodliwy folklor więc niech sobie będzie

Jacek Borawski

24 lipca 2019, godzina: 15:35
Jacek Borawski

Gdyby jeszcze tylko ignorancja mogła boleć

JJS

24 lipca 2019, godzina: 20:05

Ja zadam tylko takie proste pytanie po przeczytaniu tych wszystkich elaboratów: jak na tym zarabiać pieniądze? Falki, sralki, przyjaciel pana Jacka spod poprzedniego lodowca…Ale jak na tym coś skorzystać?

Jacek Borawski

24 lipca 2019, godzina: 20:23
Jacek Borawski

JJS
Od tego trzeba było zacząć,
a Pan po tym wszystkim pyta : jak?

A ja odpowiadam : nie wiem, skończyłem ze szkoleniami jakoś koło 2015 roku.

JJS

24 lipca 2019, godzina: 20:41

Panie Jacku, a Pan nadal jak wyrocznia delficka. Co kogoś obchodzą jakieś szkolenia w 2015 roku? Ile od tej pory dziewczyn się puściło, ile wina poszło? No i co teraz zmamy robić?

Jacek Borawski

24 lipca 2019, godzina: 20:55
Jacek Borawski

Nie wiem i jakoś tego specjalnie nie przeżywam, kto dotąd radził sobie bez Elliotta do tej pory to tak Mu pozostanie, a z pewnością bez mojej ingerencji.

Panpozwoli

24 lipca 2019, godzina: 22:35
Panpozwoli

@JJS
Muszę Cię zasmucić. Jeśli liczysz, że ktoś sprzeda Ci tu prawdę objawioną to się zawiedziesz. Powiedziane i narysowane było tu praktycznie wszystko. Przetrawić musisz sam. Zlecenia, SL, TP, coolki itd. musisz brać na własną klatę. Propozycje gotówki w zarządzanie padały tu już wielokrotnie wczešniej. Beze skutku.

Panpozwoli

24 lipca 2019, godzina: 22:38
Panpozwoli

Ale idziesz dobrą drogą. Prezes podkurzony bardziej wylewny jest:-)

Jacek Borawski

24 lipca 2019, godzina: 23:16
Jacek Borawski

był…

Alone knight

25 lipca 2019, godzina: 08:43
Alone knight

JB

Albo ja glupi jestem albo niektorzy sadzą ze falie Eliota i AT to zaslona dymna a Pan posiada kule z ktorej odczytuje 100% pewniaki i do nich dorabia teorie

Alone knight

25 lipca 2019, godzina: 08:49
Alone knight

Panskie szkolenie nauczylo mnie jednej rzeczy: jak radzic sobie z nieprzewidywalnym.

@jjs

Nic nie wynika z historii JB a tylko to ze tamci trafili w okres hossy a Pan nie. Mamy to co mamy i co pan z tym zrobi ?

Jacek Borawski

25 lipca 2019, godzina: 09:57
Jacek Borawski

Alone_
to oczywiste że wykorzystali okres hossy ale dzięki wiedzy potrafili przesiedzieć 2000% a nie 45%

Jacek Borawski

25 lipca 2019, godzina: 12:08
Jacek Borawski

Successfully
I PO fORTE

Successfully

25 lipca 2019, godzina: 13:59

Tak. Była koncepcja, stała się anty 🙂 To zejscie od dolka rysowalo sie milo, potem wybicie i obrona na 27 skusila do powrotu, aby zerkac. Nie ubolewam, wywalam z obserwacji i już 🙂 Wykres o słabych wynikach prawde powie, poza tym probowal sie leniwie utrendowic, zrozumiale korekty i Elliot niepotrzebny 🙂 Ale jest w WIG tyle innych walorów, kto to mówił więc… 😉

Jacek Borawski

25 lipca 2019, godzina: 14:02
Jacek Borawski

Succ
Giełda to wolna konkurencja w najczystszej postaci, wygrywają ci co potrafią się dostosować

Successfully

25 lipca 2019, godzina: 14:21

Tak, zgadza sie. Generalnie nic na sile, najlepiej z pasja, a jezeli jeszcze ktos jest wzrokowcem i lubi porownywac… poza tym kto nie porownuje i nie jest porownywanym wiec dlaczego nie wykresy. Kiedys myslalem, ze musze szybko i jak najtaniej kupowac. Jednak z uplywem czasu, choc czas to najcenniejszy dar, ktory niekiedy zbyt latwo trwonimy, nie spieszy mi sie, nie lubie taniosci i na na pewno nie podczas selekcji.

Samot

25 lipca 2019, godzina: 20:08

@Successfully, zgadzam sie z Toba, pierwsza najwazniejsza zasada ktora powinni uczyc nowo inwestujacych to ochrona kapitalu, bo to Twoje narzedzie do inwestowania. Mam znajomego, mial dosyc sporo pieniedzy ktore latwo przyszly. Interesowal sie gielda, inwestowal ale jednak brakowalo mu cierpliwosci i umiejetnosci zarzadania kapitalem. Wpakowal wszystko co ma (sume 6 cyfrowa) w jedna spolke z SWIG, raczej spekulacyjna. Dzisiaj jest jakies 80% do tylu i nie pozostalo mu nic innego jak tylko czekac i miec nadzieje ze kurs odbije

Successfully

26 lipca 2019, godzina: 09:30

@Samot, uczyć tak, niestety nie każdy ma takie szczęście spotkać na swojej drodze JB jak ja i nieliczni pewnie z tego bloga. Ale wymagać, respektować i praktykować tę wiedzę potem, to już inn bajka. To spoczywa tylko i wyłącznie na naszych barkach, a raczej „makówce”. Niestety większość ma potem gorzkie żale o swoje błędy do trenera, zamiast zastanowić się, nad swoją wewnętrzną stroną mocy 🙂 I tu wchodzi oczywiście psychologia, tego również nie zaniedbał JB i zaprosił na swoje wykłady najlepszych wg swojej wiedzy na ówczesne czasy fachowców w tej dziedzinie .

Jacek Borawski

26 lipca 2019, godzina: 11:07
Jacek Borawski

Pan profesor Tomasz Zaleśkiewicz był naprawdę świetny, zresztą wykłady z psychologii inwestowania (a jego w szczególności) można słuchać godzinami.

Successfully

26 lipca 2019, godzina: 11:28

Oj tak, po tym wykładzie uświadomiłem sobie, jak bardzo nieraz oszukaujemy swój mózg, patrząc niby na to samo, ale z różnych perspektyw, aby sprawdzić czy to nie aby nasza aberacja obiektywu 😉

Jacek Borawski

26 lipca 2019, godzina: 11:37
Jacek Borawski

bardzo podobał mi się test zapalającymi lampkami zielonymi i czerwonymi

Łukasz

26 lipca 2019, godzina: 13:46

@Jacek Borawski
Dzięki za nowe wydanie `Zagraj to jeszcze raz`. Obiecałem przygotować narzędzie do generowania linków do wykresów (na dany dzień) i już praktycznie jest. Pewnie w weekend wyślę na serwer i podeślę na skrzynkę co i jak.

Jacek Borawski

26 lipca 2019, godzina: 13:53
Jacek Borawski

Łukasz
Staram się, na PL się nie da patrzeć więc…

Samot

26 lipca 2019, godzina: 13:54

Ludzie niestety za szybko, za latwo traca pieniadze na poczatku przygody z gielda. Albo brakuje im wiedzy, albo cierpliwosci, albo nie potrafia trzymac sie wczesniej ustalonej strategii
Podobno 90% ludzi ktorzy maja kontakt z gielda nie jest w stanie byc dluzej niz jeden cykl koniunkturalny.
Dopiero Ci z pozostalych 10% dopiero zaczynaJA zarabiac na gieldzie

Dodaj komentarz:

`

*

Zobacz również

Data: czwartek, 15 Sierpień, 2019
Autor: Jacek Borawski

Obserw-AT-orium (15-sie)

5.000 dolarów a gdzie Szwajcaria ? Wycieczka do Zegrza za 35 tysięcy zł. ? Vabank II czyli Riposta czyli dolar po 7 ?

Czytaj cały artykuł
Data: sobota, 10 Sierpień, 2019
Autor: Jacek Borawski

Strzelam KLoSa (11-sie)

Kocha Lubi oraz Szanuje dziś tabelka, reszta tradycyjnie w niedzielę na niebiesko NewConnect, a zółto spółki które mają feler by zainwestować (prawa poboru, wezwanie, kłopoty) na zielono – nowe

Czytaj cały artykuł
Data: sobota, 10 Sierpień, 2019
Autor: Jacek Borawski

Rewolwer i Melonik (10-sierpnia)

Czytaj cały artykuł